Technikou Boba Rosse

17.10.2014 15:01

Zkuste malbu technikou Boba Rosse. 

(wet on wet nebo-li mokrým do mokrého) 

-----------------------------------------

Před časem se mi dostala do ruk kniha "Olejomalba krok za krokem - Jak si namalovat krajinu v klidu domova" od pana Michalici. Jakmile jsem tedy našel dostatečnou časovou skulinu, musel jsem se to toho pustit. 

Zatím nemám kompletní výbavu od Boba Rosse a jistý deficit ve výběru barev nezapřu. Takže přichází na řadu improvizace a mísení barev z dostupných odstínů.     Co na tom, když to úplně nesedí. Hlavní je harmonie. 

Nebudu Vám tady sáhodlouze popisovat co a jak udělat. Od toho jsou osoby povolanější. Je to spíš autobiografická dokumentace toho, co již dělám, ale jinak. 

Celý počin mi zabral asi 6 hodin (včetně občerstvení a nutkání fotit štětce nebo rozpatlanou barvu). O to víc mě překvapila jednoduchost provedení. Ale říká se "v jednoduchosti je krása" a je to znát. 

Jdeme na to.

Začínám nánosem podkladové bílé (aby to bylo "do mokrého"). Rysky si prosím nevšímejte. Plátno bylo původně určeno pro jinou malbu. Dále nános oblohy a mraků.

Obláčky mě baví nejvíc, přestože  nejsou provedeny dle návodu. ´)

Nanáším obrys hory a následně roztírám štětcem.

Tahle fotka tady není náhodou. Občerstvení je důležité. ´)

V mém případě dvě paličky kuřete a rýže.

 

Pokračuji nánosem sněhu. Na osvětlenou stranu bílý, na odvrácenou znečištěný. Následuje pokus o stínování. Není dokonalý, ale příště bude lepší.

Přidám porost, tj. vzdálené či bližší stromořadí a keříky.

Jako poslední zbývá odraz do vody a odlesky hladiny.

Konečný výsledek celého počínání je tady.

Pracovalo se mi perfektně. Pro mě to bylo něco nového a všem to můžu doporučit.     Ať už začínáte nebo jste pokročilí.

Chtěl bych také poděkovat manželům Věrce a Pavlovi Michalicovým, kteří jsou autory zmíněné e-knihy. 

V případě, že vás článek zaujal, můžete se podívat na některý z uvedených odkazů. 

 www.veselemalovani.cz

www.facebook.com/veselemalovani

A nebo jako já, na adrese www.artmia.cz, kde seženete vše, co je třeba. 

 

Děkuji za pozornost, za to že jste vydrželi až do konce a ať vám to maluje. ´)

S pozdravem Pavel Hanáček

 

Výsledek